Zasad fair play nie w biznesie

Zasad fair play nie w biznesie

Prowadzenie własnego biznesu wiąże się z wieloma problemami natury etycznej. Mniejsze firmy oraz jednoosobowe działalności gospodarcze najczęściej nie stanowią takiego zagrożenia dla konkurencji, żeby konieczne było podejmowanie działań zabezpieczających własne interesy. Niemniej jednak większe firmy i korporacje są na tyle silne i konkurencyjne, że inne firmy starają się zniweczyć ich osiągnięcia wszelkimi sposobami. Najczęściej wykorzystywane są różnorodne formy budowania negatywnego wizerunku firmy. Na łamach stron internetowych oraz w różnorodnych mediach publicznych zamieszczane są opinie szykanujące i obrażające działania danej firmy. W ten sposób konkurencja stara się przejąć klientów wybranego konkurenta. W ramach innych działań spotykamy niejednokrotnie wszelkiego rodzaju nadużycia w ramach praw autorskich. Podrabianie marek stało się równie popularnym sposobem przejęcia klientów. Oba działania nie mają nic wspólnego z zasadami etycznymi. Fair play nie obowiązuje w żadnym biznesie. Niekonieczne jest jednak poddanie się owym technikom marketingowym. Trzeba jednak mieć o nich świadomość i dokładnie weryfikować konkurencję pod tym kątem. Dotyczy to jednak niewielkiego odsetka firm prywatnych, gdyż większość nie jest na tyle rozbudowana, aby móc zagrozić „rekinom” gospodarki.

[Głosów:1    Średnia:4/5]

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.