Obecnie kiedy zakładamy działalność gospodarczą pierwszą formalnością, która nas czeka jest złożenie wniosku do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej czyli CEIDG. Później cała machina rusza samoistnie. Zgłoszenie to zostaje bowiem również przekazane do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarczych, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Urzędu Skarbowego. W tym ostatnim przypadku jeżeli posiadaliśmy już wcześniej Numer Identyfikacji Podatkowej to w swojej niezmienionej wersji zostaje on przypisany do naszej działalności gospodarczej. Jeżeli zaś jeszcze nie posiadamy takiego numeru to zostanie on nam nadany najpóźniej do trzech dni od momentu złożenia wniosku. Chociaż zazwyczaj informację o tym, jaki to numer możemy znaleźć już nazajutrz po złożeniu wniosku. Można go łatwo znaleźć korzystając ze specjalnej wyszukiwarki. Nieco inaczej wygląda procedura w przypadku, kiedy zamierzamy założyć spółkę. Wtedy należy bowiem dodatkowo złożyć NIP2 oraz NIPD. Numer NIP to jedno. Jednak poza nim należy także określić sposób odprowadzania podatku, a mianowicie to czy zamierzamy zostać podatnikiem VAT. Należy przy tym pamiętać o następujących zależnościach podatek VAT opłacamy w urzędzie, do którego przynależymy ze względu na adres firmy. Z kolei podatek dochodowy odprowadzamy do urzędu, który jest dla nas właściwy ze względu na adres zamieszkania.
Zakładanie działalności – zgłoszenie w Urzędzie Skarbowym


[Głosów:0 Średnia:0/5]