Zanim nasza własna firma ruszy na dobre musimy spełnić szereg wymogów i załatwić sporo formalności. Chociaż należy uczciwe przyznać, że ich lista w stosunku do lat ubiegłych znacznie się skróciła. Pierwszy i najważniejszy krok to złożenie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w skrócie CEIDG. Dzięki temu załatwimy kilka czynności jednoczenie, nie tylko składamy informację o założonej działalności gospodarczej do właściwego dla siebie urzędu gminy, ale też załatwiamy jednocześnie wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarczych (w związku z czym przyznany nam zostaje numer REGON, zgłaszamy dane aktualizacyjne do Urzędu Skarbowego (w tym momencie musimy także zadeklarować wybór formy opodatkowania) i wreszcie zgłaszamy się jako płatnik do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Wniosek taki wypełniamy za pośrednictwem komputera, wysyłając go drogą elektroniczną lub też składając go w urzędzie gminy. Wszelkie zmiany dotyczące prowadzenia firmy również będziemy składali tą samą drogą. Co ważne w wniosku tym musimy wpisać rodzaj i zakres działalności gospodarczej. Nie możemy jednak w tym miejscu puścić wodzom fantazji wymieniając jakiś wyszukany typ działalności. Musimy skorzystać z gotowych klasyfikacji, jakie znajdują się w spisie PKD, więc Polskiej Klasyfikacji Działalności. Każda z czynności ma swój przypisany numer.
Wypełniając wniosek do CEIDG korzystaj z Polskiej Klasyfikacji Działalności


[Głosów:0 Średnia:0/5]