Walka na wszystkie sposoby

Walka na wszystkie sposoby

Walczenie we współczesnym biznesie coraz częściej wykracza poza zwykłe budowanie własnej pozycji a coraz częściej uwzględnia także skuteczne podkopywanie pozycji konkurentów. Dotychczas najpopularniejszym sposobem dbania o własne wyniki finansowe był po prostu PR, czyli public relations – umiejętne kreowanie wizerunku marki w oczach odbiorców poprzez obecność w mediach i pozytywne komentarze osób mających w społeczeństwie posłuch, renomę czy autorytet. Dlatego właśnie tak drogie reklamy telewizyjne coraz częściej zawierają udział artystów znanych z pierwszych stron gazet i programów informacyjnych – ich głos jest słyszany a wiele osób chciałoby posiadać dokładnie to samo, co te znane osoby. Umiejscowienie ich w otoczeniu marki jest więc bardzo naturalnym działaniem. Tak samo jak zabieg PR polegający na stałym zalewaniu redaktorów najróżniejszymi informacjami i danymi o marce – tak by sami nie musieli lub nie chcieli dokonywać researchu a wzorowali się wyłącznie na takim pozytywnym szablonie wyprodukowanym przez pracowników danej firmy. Ale biznes dzisiaj to już nie tylko pozytywne próby zabiegania o udział w medialnych programach, ale także umiejętne przeszkadzanie konkurentom. Nieodzowną pomoc daje tutaj Internet, w którym można bardzo brutalnie i bez ograniczeń atakować produkty i usługi konkurentów.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.