Szukanie haków na konkurencję

Szukanie haków na konkurencję

Walka na arenie międzynarodowego biznesu w ostatnim czasie dość mocno się zaostrzyła i można ponad wszelką wątpliwość stwierdzić, że jeszcze niejednokrotnie usłyszymy o bardzo nieczystych chwytach. W ostatnim czasie szczególnie głośno o takich nieczystych biznesowych grach zrobiło się za sprawą szpiegostwa. Raz było to szpiegostwo przemysłowe w najbardziej widowiskowej motoryzacyjnej klasie, czyli formule pierwszej, gdzie rywale z toru chętnie wykraczali poza sportową rywalizację, by wykraść konkurentom projekty nowego silnika czy sposobu chłodzenia. Druga sprawa jeszcze głośniejsza uwzględnia jeden z największych biznesów medialnych świata, czyli wielkie imperium Ruperta Murdocha, którego brytyjskie tabloidy zaczęły pozyskiwać informacje na temat gwiazd różnego formatu w sposób odbiegający od legalności, czyli za pomocą podsłuchów i śledzenia. Gdy cała sprawa wychodzi na jaw, firma nie tylko ryzykuje utratą swojej pozycji na rynku czy wielomilionowymi pozwami sądowymi od osób pokrzywdzonych. Najgorszy jest wpływ takiego negatywnego wydarzenia na renomę całej korporacji a im więcej firm i marek podlega pod ten jeden biznes – tym gorzej dla nich. Ludzie mają bowiem świadomość, że w całym medialnym imperium Murdocha istnieje jeszcze wiele innych mediów i to także im obrywa się spadkiem widzów czy czytelników.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.