
Aby dzisiaj umiejętnie funkcjonować w świecie wielkiego biznesu trzeba mieć bardzo dobre układy z mediami bo to one dzisiaj decydują w dużym stopniu o tym, jak opinia publiczna przyjmować będzie działania danej firmy. Można oczywiście wielkimi nakładami finansowymi zalać rynek swoimi reklamami, ale to nie kupi zaufania ludzi. Obecność firmy jednak przy okazji wielkiej krajowej inwestycji budowlanej czy sponsorowaniu międzynarodowego turnieju zostanie mimochodem dostrzeżona i wypromowana przez media. O wiele ważniejsze jest dzisiaj to, jak mówi się o marce i działaniach biznesowych jej właścicieli nie w reklamach, ale w przerwach między nimi. Dzisiaj coraz więcej osób śledzi i bardzo dokładnie analizuje wszystkie wydarzenia ekonomiczne w swoim kraju i jeśli widzą wyraźnie złe zachowanie prezesów jednej z firm, to zaczynają zachowywać się względem niej odpowiednio także w sklepach i przy wyborach konsumenckich. Gdyby nie medialne wielkie potępienie marki BP, która wylała tony ropy naftowej do ekosystemu wodnego świata, być może po dziś dzień firma ta notowałaby w biznesie rafineryjnym największe obroty. Ale media potrafią bardzo szybko sprowadzić markę na ziemię a nawet ostatecznie doprowadzić do bojkotu biznesu. Prezesi doskonale to wiedzą i dlatego dokładnie uważają na swój wizerunek w mediach.