Zdobycie nowych klientów jest zazwyczaj bardzo drogie bądź wręcz niemożliwe. Dlatego tez tańszym sposobem jest zatrzymanie klientów i budowanie więzi z nimi. Kluczem do sukcesu może być stosowanie programów lojalnościowych. Początkowo przywiązywano klienta poprzez otrzymywanie nagród. Warunkiem było przestrzeganie regulaminów. Ścieżki programów lojalnościowych przecierały stacje benzynowe i hipermarkety . W zamian za korzystanie z ich usług zbiera się punkty. Mając odpowiednia ilość punków można je wymienić na tanie gadżety, atrakcyjne nagrody, dodatkowe środki na zakupy w sieci stosującej program lojalnościowy. Z czasem programy lojalnościowe zaczęły wprowadzać również operatorzy sieci komórkowych, supermarkety czy nawet banki. Rekomendacja znajomych czy rodziny to jeden z najważniejszych kryteriów, jakimi się kierują klienci również w przypadku programów lojalnościowych. Zadowolony znajomy, który za zbieranie punków otrzymał już swoja nagrodę jest najlepszym bodźcem dla potencjalnego klienta o przystąpieniu do programu. Ponadto zaczynają powstawać multipartnerskie programy zrzeszające wiele sprzedawców z różnorodnych branż. Dlatego tez programy lojalnościowe stanowią bardzo ważny element w marketingu przedsiębiorstwa.
Programy lojalnościowe przedsiębiorstw


[Głosów:0 Średnia:0/5]