
W pierwszej fazie rekrutacji najważniejsze jest nasze CV ( z języka łacińskiego Curriculum Vitea), czyli nasz życiorys ujęty w ramy chronologiczne. Warto więc przygotować go porządnie, aby zrobił na pracodawcy odpowiednie wrażenie. W pierwszej kolejności w CV podajemy nasze dane osobowe-imię i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, aktualny adres, numer telefonu i adres mailowy. Nie musimy podawać informacji o swoim stanie cywilnym, co było modne jeszcze kilka lat temu, zbędne jest także podawanie informacji o liczbie dzieci, ich wieku itd. Następnie przedstawiamy nasze wykształcenie. Pamiętajmy, aby na początku wymienić ostatnio ukończoną szkołę, na końcu zaś pierwszą. W CV nie umieszczamy informacji o ukończonej szkole podstawowej i gimnazjum. Kolejną częścią CV jest kolumna „doświadczenie zawodowe”. Tu wymieniamy wszystkie miejsca w których pracowaliśmy, również rozpoczynając od ostatniego i podając dokładne ramy czasowe, w których byliśmy zatrudnieni. W tym miejscu należy podać pełną nazwę firmy (nie wystarczy „sklep spożywczy w X”, „bar w Y” itp.), a także stanowisko, które pełniliśmy. W CV umieszczamy również informację o innych umiejętnościach, które posiadamy (na przykład prawo jazdy, kurs wychowawców kolonii, obsługa komputera itd.) oraz o znajomości języków obcych (podajemy język oraz stopień znajomości-bardzo dobry, dobry, komunikatywny, podstawowy itp.). Ostatnim punktem CV są nasze zainteresowania-wymieniamy kilka, nie rozpisując się zanadto na ich temat.