Nie tylko cena się liczy

Nie tylko cena się liczy

Prowadzenie własnej działalności wiąże się z koniecznością odpowiedniego skonstruowania biznesplanu. Dzięki niemu mamy możliwość kontrolowania drogi, jaką zmierzamy w podejmowanych działaniach oraz weryfikowania zasadności i efektywności tych działań. Wiele osób zajmujących się prowadzeniem działalności gospodarczej twierdzi, że jedynym sposobem przebicia na rynku są modyfikacje cenowe. Systematyczne promocje, obniżanie cen i dodatkowe gratisy stanowią dla nich sposób na pozyskanie klienta i utrzymanie go. Takie działania rzeczywiście przynoszą korzyści finansowe, aczkolwiek są to krótkoterminowe wzloty. Obniżanie kosztów powoduje, że zarobek na danym produkcie jest zdecydowanie mniejszy i najczęściej nie pokrywa kosztów wytworzenia, czy transportu danego dobra. Omawiane zabiegi mają rację bytu na początku prowadzenia biznesu, w momentach wprowadzania nowych marek i produktów, ale nie w dalszych etapach prowadzenia działalności. Konieczne jest bowiem dostosowywanie cen do zmieniających się warunków gospodarczych. Cena to także nie jedyny wyznacznik zainteresowania klientów. Wiele firm posiadających wyższe oferty cenowe trwa na rynku branżowym. Ważnym elementem jest jakość produktów i usług. Społeczeństwo zdecydowanie woli zapłacić więcej za wybrane dobro, ale mając pewność wysokiej i potwierdzonej jakości.

[Głosów:1    Średnia:4/5]

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.