Media w dobie kryzysu

Media w dobie kryzysu

Media dzisiaj ogrywają wyjątkowo ważną rolę w funkcjonowaniu niejednego państwa i można śmiało powiedzieć, że także biznes coraz bardziej liczy się z tym, czyją stronę biorą media. W wielu przypadkach przez długie lata opinia publiczna wprost krytykowała swoje główne dzienniki czy telewizje za zbyt subiektywne materiały i sprzyjanie bądź jednej bądź drugiej stronie w sporze politycznym. Dodatkowo dla wielu ludzi mających świadomość jak działają korporacje problemem od zawsze był fakt, że media jako takie działają dla zaspokojenia potrzeb biznesowych właścicieli oraz akcjonariuszy. A to często oznacza z góry promowanie materiałów nieoczerniających współpracujących marek, pomijanie tematów niekorzystnych dla biznesu własnych udziałowców. Jednak wielki kryzys finansowy doprowadził do niespotykanej wcześniej mobilizacji opinii publicznej i ludzie zaczęli masowo protestować, obalając rządy. Gdy w kilku wielkich demokracjach doszło do demontażu rządu w wyniku wielkiego wzrostu niezadowolenia społecznego, niemal natychmiast media zaczęły rozważać postawienie się po stronie społeczeństwa. I tak widać dzisiaj wyraźnie, że w wielu dziennikach i materiałach publicystycznych reporterzy i redaktorzy starają się przedstawiać opinie najbardziej zbieżne z tym, co potocznie mówi się i słychać na ulicach.

[Głosów:1    Średnia:3/5]

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.