Chyba jednym a o ile nie najważniejszym elementem kreowania wizerunku firmy jest rola obsługi klienta. Zwiększenie zadowolenia klienta zaczyna się od uznania, że jest on najważniejszy dla każdej firmy, że stanowi jej element. Dlatego tez bardzo ważne zadanie maja pracownicy znajdujący się na pierwszej linii kontaktów z nabywca towarów bądź usług. Bardzo ważnym procesem jest obsługiwanie klientów, działanie na rzecz poprawy ich zadowolenia. Jednym z elementów o ile nie celem powstania przedsiębiorstwa jest uzyskanie zysku ze sprzedaży towarów czy usług lub produkcja tychże by w rezultacie je sprzedać. Stąd zadowolenie klienta korzystającego z usług przedsiębiorstwa warunkuje jego istnienie na rynku gospodarczym jako najlepszym wskaźnikiem sprawności obsługi klienta jest rozpatrywanie reklamacji. Zwycięskie wyjście z takiej procedury powoduje, że klient nie tylko jest zadowolony, pozostanie naszym klientem ale także poinformuje swoich przyjaciół i znajomych o pozytywnych stronach naszej firmy. Z kolei rozczarowany klient procedurą rozpatrywania reklamacji spowoduje, że y klient nie tylko przestanie być naszym klientem, ale i rozpowie o negatywnych stronach firmy wszystkim wokoło, by dać upust swojej irytacji.
Kreowanie wizerunku a obsługa klienta


[Głosów:0 Średnia:0/5]