Tak jak w gospodarstwie domowy, tak i w firmie, powinniśmy zadbać o oszczędności. Dobrym rozwiązaniem, jest ustalanie na początku każdego miesiąca, ilości środków pieniężnych, jakie chcemy przeznaczyć na wszystkie koszty związane z prowadzeniem działalności. Po pierwsze musimy wyliczyć, ile mamy kosztów stałych, takich jak opłacenie czynszu, telefonów, ewentualnego paliwa do samochodów, jeżeli oferujemy pracownikom samochody służbowe, a także comiesięczne wynagrodzenia pracowników. Kolejnym ważnym elementem, jest tak zwane szukanie oszczędności. Na przykład, jeżeli korzystamy z usług danej firmy informatycznej, która życzy sobie X pieniędzy, za wykonywanie tej usługi, wówczas powinniśmy zorientować się na rynku, czy istnieje firma, która taką usługę wykonała by dla nas, za mniejsze pieniądze. Kolejną sprawą, są materiały biurowe. Zapewne, każdy posiada podpisaną umowę z firmą, która dostarcza nam na bieżąco materiały biurowe, jak papier, długopisy, gumki, ołówki itp. A co, gdyby tak na przykład poszukać tańszego dystrybutora artykułów biurowych? Nawet jeżeli zaoszczędzimy symboliczne pieniądze, zawsze jest to oszczędność, którą należy poczynić. Pamiętajmy również o firmach, które zajmują się konserwacją urządzeń biurowych, gdyż może zdarzyć się tak, że nie korzystamy wcale z najtańszej firmy, wówczas zorientujmy się na rynku, a być może znajdziemy firmę tańszą i może nawet bardziej rzetelną od tej, z którą dotychczas współpracowaliśmy.
Kontrola wydatków w firmie to podstawa


[Głosów:0 Średnia:0/5]