Jak prowadzić spotkania handlowe

Jak prowadzić spotkania handlowe

Spotkania handlowe mają na celu przekonanie potencjalnego klienta do zakupu promowanego produktu lub usługi. Tylko za ich pośrednictwem mamy możliwość skutecznego rozwoju prowadzonego biznesu. Samo przeprowadzenie takiej rozmowy jest jednak kwestia niełatwą. Trzeba bowiem potrafić prowadzić rozmowę z klientem, umieć wychwycić ważne informacje, z lekkością łączyć elementy biznesowe z prywatnymi. Takie umiejętności nieczęsto spotykane są wśród przedstawicieli. Pracownicy, jak i sami przedsiębiorcy, w toku rozwoju swojej działalności, nabywają owych umiejętności i wiedzy. Doświadczenie pozwala im coraz lepiej i trafniej oceniać potrzeby danego klienta. Zanim jednak nabędzie się takiej wiedzy warto zastosować klika podstawowych zasad. Pierwszym elementem jest spojrzenie. Konieczne jest zachowanie kontaktu wzrokowego z potencjalnym klientem, gdyż tylko to powoduje, że rozmówca czuje się uważnie słuchany przez przedstawiciela. Równie istotnym elementem jest nawiązywanie do prywatnej sfery klienta. Podpowiedzi znajdują się najczęściej w biurze. Mogą to być zdjęcia, obrazy, czy inne elementy wystroju, które pokazują kierunki zainteresowań rozmówcy. Dzięki wykorzystaniu takich działań zdecydowanie łatwiej nawiązać silniejszą więź z potencjalnym klientem, a tym samym na stałe związać go z naszą firmą.

[Głosów:1    Średnia:3/5]

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.