Biznes w liberalnym świecie

Biznes w liberalnym świecie

Dla większości współczesnych biznesmenów oczywiste jest, że trzeba mieć dobry kontakt z mediami. W większości korporacji odpowiadają za to osobne jednostki od tzw. PR, czyli public relations. W skład ich działań wchodzi przede wszystkim należyte opiekowanie się wizerunkiem firmy w mediach przez najróżniejsze zabiegi – im mniej marketingowe tym lepiej. Często z umiejętności tych ludzi, którzy prowadzą w wielkim biznesie kampanie wizerunkowe korzystają politycy przygotowujący się do wyborów i mający nadzieję na odwrócenie nieco niekorzystnego języka wśród dziennikarzy. Można na to wpływać na wiele sposób, ale wymaga to nie tylko suchej teoretycznej wiedzy, w jaką absolwentów wyposażają dzisiaj uniwersytety – także wiedzy i znajomości licznych osób ze świata mediów, dostępu do określonych dziennikarzy czy realizatorów. Aby więc w biznesie mieć prawdziwy wpływ na to, co i jak mówi się o firmie, trzeba nie lada umiejętności interpersonalnych. Dodatkowo w biznesie niejednokrotnie większość układów czy umów podpisuje się na zasadzie długu wdzięczności i można być pewnym, że wielokrotnie wykorzystywany dziennikarz prędzej czy później sam chętnie wykorzysta pracownika korporacji, której wcześniej niejednokrotnie pomagał. Tak wygląda jednak dzisiaj umiejętne zarządzanie marką i globalną korporacją.

[Głosów:1    Średnia:4/5]

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.